Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

”Svårt att vara på dagstidning”

Publicerad: 7 maj 2014, 08:22

Panelen med Claes de Faire som moderator.

Foto: Magnus Helander.

Ett av de tuffaste och svåraste ställena att arbeta på framöver är dagstidningen. Det var en av åsikterna i den inledande paneldebatten på Stockholm Media Week.


Ämnen i artikeln:

Stockholm Media WeekJessica Bjurström

I dag inleddes tvådagars-eventet Stockholm Media Week på Chinateatern i Stockholm.

Under temat "Golden age of Media" diskuterade en panel – bestående av Jessica Bjurström, Komm, Urban Hilding, IUM, Annica Axelsson, Strålfors och Staffan Rosell, SBS Discovery Radio – utvecklingen i media- och annonslandskapet.

På en fråga från moderratorn Claes de Faire fick panelen svara på vilket som blir det tuffaste och svåraste yrket framöver:

Jessica Bjurström: "Trendspanare"
Urban Hilding: "Att enbart sälja traditionella tv-apparater i en hemelektronikbutik"
Annica Axelsson: "Jag skulle inte vilja vara på en tradionell mediebyrå som inte hänger med"
Staffan Rosell: "Det blir svårt att vara på dagstidning"

Samtliga var överens om de stora utmaningar som ligger i att många fler aktörer numera delar på annonskakan och hur företagen ska anpassa sig till de nya förutsättningarna.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.