Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

SvD i samarbete med NTM-koncernen

Publicerad: 15 September 2017, 10:54

SvD och NTM-koncernen inleder ett samarbete, där NTM under en testperiod får tillgång till ett urval av SvD:s Premium-artiklar.


Ämnen i artikeln:

Lennart FossSvenska DagbladetSchibstedNTM-koncernenGunilla Asker

Svenska Dagbladet och NTM, med Norrköpings Tidningar och UNT, inleder ett testsamarbete om inlåsta artiklar. NTM får tillgång till Svenskans premiummaterial i hopp om att kunna konvertera fler läsare. SvD kan i sin tur nå nya målgrupper och läsare runt i om landet.
– Vi ser en stor potential i detta samarbete. NTM får nya prenumeranter, SvD får intäkter och dessutom möjlighet att sälja prenumerationer och andra produkter via NTM:s alla kanaler och kundklubbar. En win-win-affär således, kommenterar SvD:s vd Gunilla Asker.

NTM:s koncernchef Lennart Foss är mycket nöjd över samarbetet:
– Det här ger NTM:s alla nyhetssajter och dess läsare det bästa av två världar. Dels den unika och kvalificerade lokala och regionala journalistiken som våra egna mediehus producerar dygnet runt, året runt. Dels Svenska Dagbladets fördjupande nationella och internationella premium-journalistik. Vårt digitala innehåll breddas, fördjupas och förbättras, vilket gynnar våra läsare och därmed också vår digitala affär.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.