Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

SvD köper livsstilsmagasinet A Perfect Guide

Publicerad: 4 februari 2013, 13:45

Teamet bakom A Perfect Guide.

Foto: Pressbild.

Svenska Dagbladet köper livsstilsmagasinet A Perfect Guide: – Många kunder har också efterfrågat ett ökat samarbete mellan SvD och APG, säger Gunilla Asker, vd på SvD i en kommentar.


Ämnen i artikeln:

SvDGunilla Asker

Livsstilsmagasinet A Perfect Guide fokuserar på mode, mat och resor.

SvD har i många år haft livsstilsmagasinet som bilaga i tidningen, men nu köper man alltså loss bolaget och skapar ett eget dotterbolag i samma veva:
– Vi  ser många intressanta tillväxtmöjligheter när vi kan arbeta  närmare  varandra i utvecklingen av såväl affären som produkten, säger  SvD:s vd  Gunilla Asker i en kommentar.

SvD:s produktionschef Johan Hammar blir vd för det nya dotterbolaget och tanken är att APG ska komplettera SvD:s erbjudande.

SvD menar bland annat att APG står för lite lyx i tillvaron, har en säker trendkänsla samt ett lättsamt tilltal.

APG:s redaktör Hugo Rehnberg gläds över affären:
– A  Perfect Guide är redan idag annonsörernas självklara favorit bland  livsstilsbilagorna. Med Svenska Dagbladets tyngd, trovärdighet och höga  kvalitet i ryggen befäster vi den positionen, säger han i en kommentar.

Hugo  Rehnberg menar också att APG hela tiden har trott stenhårt på att kunna  erbjuda annonsörer en kombination av magasinets kvalitet med  dagstidningens räckvidd:
– Något som både den här affären och vår snabba utveckling de senaste åren är ett bevis på, säger Hugo Rehnberg.

APG:s redaktion och dess frilansnätverk behålls intakt.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

SvDGunilla Asker

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.