Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 29 november 2012, 08:09
Alexandra Hernadi.
Foto: Pressbild.
Den prisbelönta journalisten Alexandra Hernadi lämnar Svenska Dagbladet för att bli press- och kommunikationsstrateg på arbetsgivarorganisationen Almega.
Alexandra Hernadi börjar i februari i nästa år som press- och kommunikationsstrateg på Almega där hon kommer att ingå i opinionsbildningsgruppen på kommunikationsavdelningen.
– Jag har arbetat som journalist i nio år och kände att det var dags att göra något nytt. Almega driver många frågor som är viktiga för samhällsdebatten. Det ska bli spännande att vara en del i utvecklingen av det arbetet, säger Alexandra Hernadi i en kommentar.
Att jobba med kommunikation och opinionsbildning är inte något nytt för henne då hon tidigare har arbetat som pr- och kommunikationskonsult på Kreab och Geelmuyden Kiese.
– Vi kommer att vässa vår kommunikation och opinionsbildning ytterligare inför nästa års avtalsrörelse och valrörelsen 2014. I det sammanhanget är Alexandra en drömrekrytering med sin gedigna erfarenhet från både journalistiken och kommunikationsbranschen, säger Almegas kommunikationschef Ann Hallsenius i en kommentar.
Alexandra Hernadi har arbetat på Svenska Dagbladets inrikesredaktion sedan 2006 där hon tillsammans med kollegor bland annat har belönats med Guldspaden och nominerats till Stora Journalistpriset för realtidsgrävet Kommunala biståndsprojekt 2010.
Linus Fremin