Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

SvD:s nya satsning – ett vin och matmagasin

Publicerad: 17 april 2015, 10:19

SvD Vin & Mat

Foto: Skärmdump

Satsningen motiveras av att Svenska Dagbladet upplever ett ökat untresse för vin och mat hos publiken. Första numret kommer den 25 april och ska ges ut i alla kanaler.


Ämnen i artikeln:

Svenska DagladetSvD

I det nya magasinet utlovas "de senaste nyheterna från de främsta vingårdarna och med de mest aktuella fyndtipsen och de bästa matkombinationerna". Till sig har man knutit några av landets främsta vinkännare – bland dem Mikael Mölstad, en av White Guide-grundarna.

SvD Vin & Mat beskrivs som ett unikt vinkoncept som har tagits fram av entreprenörerna bakom SvD Perfect Guide. I Stockholmsområdet delas magasinet ut i en pappersversion, utöver det finns det tillgängligt på webben och i mobilen. SvD Vin & Mat består också av en gratistjänst i vilken läsaren kan söka, välja och jämföra bland experternas rekommendationer.

– Vår ambition har varit att skapa en effektiv kanal för våra vinkunder samtidigt som våra läsare erbjuds en unik tjänst, säger Joakim Uväng, kommersiellt ansvarig för produkten och kreativ försäljningschef på SvD Perfect Guide, SPG.

Den nya vintjänsten ska göra att läsarna nås av vintipsen före alla andra, vilket gör att chansen att just det finns kvar i hyllorna är större än när ett vin hyllas i medierna av vinkritikerna.

– SvD Vin & Mat ökar med andra ord valfriheten och bredden på den svenska vinmarknaden, till nytta och glädje för både den svenska vinkulturen och landets alla vinälskare, säger Henrik Raspe, creative director på SvD Perfect Guide.

Linnéa Kihlström

Ämnen i artikeln:

Svenska DagladetSvD

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.