Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

SvD ska öka trafiken med ny sajt

Publicerad: 19 september 2013, 13:39

Nu i eftermiddag lanserar SvD sin nya sajt som ska öka trafiken.
– Genom att återgå till att visa en stor bild i nyhetstoppen får sajten en tydligare nyhetsvärdering. Vi har också sett tydligt att våra läsare tycker om listor över det som lästs och delats mest i sociala medier, säger Maria Å Lindvall, utvecklingsredaktör på SvD.se som varit ansvarig för projektet tillsammans med Kalle Boija, traffic på SvD Annons.


Ämnen i artikeln:

SVD

SvD har testat en längre tid och nu på torsdagseftermiddagen sjösätts den nya sajten.

De största förändringarna är:

• Stor bild i toppuffen.
• Mediepuffen försvinner och ger plats för två nya listor med ny layout.
• Ny mest läst-lista med bilder.
• Ny mest delat på Facebook och Twitter.

Listorna har fått ett ansiktslyft och flyttas upp på sajten.

Designbyrån Oktavilla har gjort SvD.se:s nya etta.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

SVD

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.