Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 3 februari 2014, 15:41
Foto: Jonas Eltes.
SvD Annons skapar fyra säljteam – två med ansvar för mediebyråer och två med ansvar för SvD:s direktkunder. Förändringen innebär att samtliga SvD-säljare erbjuder hela företagets utbud.
Ämnen i artikeln:
SvD– Min uppfattning efter att haft ett flertal möten med såväl mediebyråer och direktkunder är att detta är något som efterfrågas, säger Pierre Bergström, annonsdirektör på Svenska Dagbladet i en kommentar.
SvD-satsningen på ett mer kundanpassat sälj innehåller även en helt ny grupp med fokus på koncept- och produktutveckling samt creative sales.
– Vi befinner oss i en digitaliseringsprocess och anpassar säljorganisationen utifrån marknadens allt större efterfrågan kring digitala lösningar, säger Pierre Bergström i en kommentar.
Han konstaterar att papperstidningen fortfarande är SvD:s största produkt, men att efterfrågan inom det digitala området accelerar i år.
Den nya organisationen ska vara på plats senast den 1 mars.
Karl-Johan Byttner
Ämnen i artikeln:
SvD