Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

SvD skapar kvartett med säljteam

Publicerad: 3 februari 2014, 15:41

Foto: Jonas Eltes.

SvD Annons skapar fyra säljteam – två med ansvar för mediebyråer och två med ansvar för SvD:s direktkunder. Förändringen innebär att samtliga SvD-säljare erbjuder hela företagets utbud.


Ämnen i artikeln:

SvD

– Min uppfattning efter att haft ett flertal möten med såväl mediebyråer  och direktkunder är att detta är något som efterfrågas, säger Pierre  Bergström, annonsdirektör på Svenska Dagbladet i en kommentar.

SvD-satsningen  på ett mer kundanpassat sälj innehåller även en helt ny grupp med fokus  på koncept- och produktutveckling samt creative sales.

– Vi  befinner oss i en digitaliseringsprocess och anpassar säljorganisationen  utifrån marknadens allt större efterfrågan kring digitala lösningar,  säger Pierre Bergström i en kommentar.

Han konstaterar att  papperstidningen fortfarande är SvD:s största produkt, men att  efterfrågan inom det digitala området accelerar i år.

Den nya organisationen ska vara på plats senast den 1 mars.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

SvD

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.