Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

SvD snuvar Bonnier på mångmiljonavtal

Publicerad: 15 december 2008, 12:51

SvD snuvar Bonnier på annonsavtalet med Stockholms Motorbranschförening, SMBF.
Avtalet är värt 80-90 miljoner kronor.
– SvD har visat sig mer, nytänkande, snabbare och fräschare, säger Dan Olsson, distrikts på SMBF.


Stockholms Motorbranschförening, SMBF, har haft annonserna hos Bonnier – DN, Expressen och City – i två år.

Men nu väljer man i stället att SvD. Enligt Dan Olsson har det varit snabba ryck. Det nya avtalet, värt 80-90 miljoner, har gjorts klart på en månad och Dan Olsson beskriver SvD som roligare och rappare än Bonnier.

– Vi hade att bra avtal med dem också, men de kanske tog oss lite för givet. SvD har roliga grejer på gång och de har god stämning inom sig, säger Dan Olsson.

Han menar att den ekonomiska krisen kräver nytänkande för marknadsföring och annonsering.

– Vi ser SvD som mera nytänkande och avtalet är också mer ekonomiskt fördelaktigt än det vi hade med Bonnier.

Det kommer att bli en annonsbilaga men även ”en mycket andra saker”, enligt Dan Olsson. Han vill dock inte gå in på närmare detaljer om hur utformningen av annonserna kommer att se ut.

Avtalet, som träder i kraft vid årsskiftet, gäller SMBF:s samtliga 120 medlemmar.

SMBF är en lokalavdelning under Motorbranschens Riksförbund.

Avtalet gäller ett år.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.