Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag09.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

SvD Svepet testar nytt annonsformat

Publicerad: 24 Januari 2014, 15:42

I somras introducerade Svenska Dagbladet ett nytt sätt att läsa nyheter på nätet – SvD Svepet. Nu drar man igång ett nytt annonsformat i Svepet. Telenor är först ut.


Ämnen i artikeln:

Telenor

SvD Svepet hjälper läsarna att hitta intressant material på SvD.se.
Bakgrunden är att läsandet via touchskärmar ökar.

SvD inför nu ett nytt annonsformat som ligger integrerat i Svepet som egen sida.

–  Annonsören får en unik exponering i ett nytt stort format med högt  inscreenvärde, säger Peter Oskarsson, affärsområdeschef för SvD Digital i  en kommentar.

Johan Klasson är media planner på OMD Sweden, vilket är Telenors mediebyrå.
–  Vi värdesätter speciellt den digitala arenan, då den utgör en naturlig  plats för oss, för våra kunder och vår målgrupp. Där kan vi och våra  kunder vara ännu mer träffsäkra och relevanta i budskapen, säger han i  en kommentar.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Telenor

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.