Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Svensk auktionssajt i samarbete med NY Times

Publicerad: 6 november 2014, 08:28

Barnebys vill vara ett Hemnet för auktioner, men företaget har också internationella ambitioner. Auktionssajten inledde ett samarbete med den brittiska dagstidningen The Telegraph under hösten och har nu dragit igång ett liknande samarbete med självaste New York Times.


Barnebys har ökat trafiken från 500 000 besökare per månad till 700 000 efter att sajten lanserats i USA och Tyskland för två månader sedan – 15 procent av trafiken kommer idag från USA.

Barnebys är skapat av reklambyrån Smith och tidningen Rodeos medgrundare, Christopher Barnekow, samt antikexperten och förre Antikdeckarna-profilen Pontus Silfverstolpe.

Nu står det alltså klart att Barnebys inleder ett samarbete med New York Times gällande trafik- och contentutbyte – sajten hade ett liknande upplägg när man inledde samarbetet med The Telegraph.

– Vi anser att New York Times är en högst relevant samarbetspartner. Vi har utifrån våra erfarenheter av vårt tidigare samarbete med The Daily Telegraph i UK lärt oss att den här typen av redaktionella samarbeten är fruktbara för alla parter, säger Pontus Silfverstolpe i en kommentar.

Samarbetet med New York Times inleds den 3 november.

Arbetet inleds med att Barnebys producerar ett antal filmer om profiler inom auktionsbranschen.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.