Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Svenska Acast på export

Publicerad: 16 oktober 2014, 09:42

Acast lanseras i Storbritannien i dag.

Acast, som utvecklat en kreativ plattform för att lyssna på och interagera med podcasts, lanserar nu tjänsten internationellt. Storbritannien är först ut.


Ämnen i artikeln:

Acast

Tjänsten lanseras i Storbritannien i dag, torsdag. Annonsörer som Fiat, 20th Century FOX och Bose är med från start. 60 podcastare är redan anslutna så här långt – bland annat den stora fotbollspodcasten The Football Ramble.

– 24 procent av de vuxna britterna lyssnar på radio, musik och podcasts via sina smarta telefoner, en ökning med 34 procent de senaste 12 månaderna. Totalt sker i genomsnitt 10 miljoner podcast lyssningar i veckan i Storbritannien. Det är en enorm och outnyttjad marknad för annonsörer. Men 10 år efter podcastens genomslag har det hänt väldigt lite när det gäller användarens upplevelse av podcasts. Fram till nu. Med acast är vårt mål att återuppfinna podcasting, säger Måns Ulvestam, vd och medgrundare av Acast, i en kommentar.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Acast

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.