Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Svenska doldisar i nytt samarbete med Snapchat

Publicerad: 29 juni 2018, 07:56

Nepas Consumer Science Platform ska i det nya samarbetet med Snapchat hjälpa företag att mäta påverkan av försäljning, och erbjuda varumärken bättre metoder i deras marknadsföringssatsningar.


Ämnen i artikeln:

SamarbeteNepaSnapchat

Nepas Consumer Science Platform tillhandahåller lösningar inom Customer Experience och Marketing Optimization. Nu teamar man upp med Snapchat för att hjälpa företag att mäta påverkan på försäljning och varumärke av deras marknadsföringsinvesteringar på plattformen.

– Snap är ledande i att tillämpa nya teknologier i annonsering, som Augmented Reality, och på så sätt snabbt ta fram nya annonsformat till marknaden. Vi är förväntansfulla över att få arbeta med Snap för att öka innovationstakten inom mätningen av kommunikationseffektivitet. Tillsammans siktar vi på att avkoda hur interaktionen mellan användare och varumärken på Snapchat passar in i den totala marknadsföringsmixen, säger Robert Beatus, Nepa Head of R&D, i en kommentar.

Snapchat kommer att ge information från sina dataströmmar för att hjälpa Nepas consumer och data scientists att förstå nyanserna i deras produkter och dataset. Det kommer i sin tur leda till att Nepa kan göra mätningar av Snapchats-annonsers påverkan på en marknadsnivå.

Detta blir en del av Nepas marketing mix modelleringsprogram, MMM, där man via filter, lenses och Snapcodes kan använda Snapchatdata på produktnivå.

– Det här partnerskapet sträcker sig bortom datadelning och kommer hjälpa till att identifiera insikter, best practices och producera research som visar hur man får bäst hävstång på Snap-specifika lärdomar i sina mediaplaner. Som en del av organisationens fokus på MMM kommer Nepa nu att kunna använda Snapdata för att hjälpa våra kunder att optimera sina marknadsföringsinvesteringar för både långsiktiga varumärkeseffekter och kortsiktiga försäljningseffekter, säger Daniela Lueth, Nepa MMM Product Lead.

Alex Hartelius

Ämnen i artikeln:

SamarbeteNepaSnapchat

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.