Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag08.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Svenska hiphop-eliten i webb-tv-satsning

Publicerad: 7 Oktober 2014, 07:57

"Nästa nivå" är namnet på det nya formatet.

Timbuktu, Maskinen och Adam Tensta. Det är några av namnen i Nöjesguidens nya webb-tv-format "Nästa Nivå" som produceras av STO-CPH.


Ämnen i artikeln:

TimbuktuAssefa KommunikationSto-Cph

I våras genomfördes en talangjakt där unga hiphop-talanger fick skicka in sina musikvideos. Sex av dem handplockades sedan av etablerade artister som nu går in som coacher. Bland dessa återfinns Timbuktu & Chords, Maskinen, Adam Tensta och Medina.

Under den fem avsnitt långa dokumentärserien som sänds hos Nöjesguiden får tittarna följa hur relationerna växer fram och ny musik skapas.  

– Att tittarna redan idag efterfrågar högkvalitativt innehåll på andra plattformar än linjär tv är en verklighet att anpassa sig efter. Att vi fick förtroendet att producera den här serien och vara en del av det här nyskapande projektet är något vi är väldigt stolta över, säger Johan Stemme, vd på STO-CPH, i ett pressmeddelande.

Assefa Kommunikation och Red Bull Studios är också involverade i programmet.

Nästa Nivå har premiär den 15 oktober. Här nedan kan du se trailern.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.