söndag24 september

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Svenska marknadschefer fasar ut DR – här är annonsörerna som går mot strömmen

Publicerad: 12 september 2023, 12:52

XXL, Willys, Jysk och Coop är några av annonsörerna som har ökat sina investeringar i direktreklam hittills i år, enligt Kantar Sifos siffror.

Foto: Pär Fredin/TT

I spåren av digitaliseringen minskar marknaden för fysisk direktreklam för varje år. Resumé har tagit reda på vilka annonsörer som ökat sina medieinvesteringar i DR mest under 2023. Flera av dagligvarujättarna ligger i topp när kunderna jagar rabatter.

Ämnen i artikeln:

Madeleine ThorCoopIcaHemköpLidlWillysReklam

Andreas Rågsjö-Thorell

andreas.thorell@resume.se


Direktreklam har länge varit kärnan i dagligvarubranschens externa kommunikation och helt central i livsmedelsbutikers strategier för att nå ut. Men som ett led av kedjornas hållbarhetsarbete och digitalisering har Coop,

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev