Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 5 juni 2012, 06:07
River ska lansera GameGlobe för Big Point - ett spel som gör det möjligt för vem som helst att skapa ett spel.
Foto: Kipp från GameGlober-trailer
Den digitala byrån River har fått i uppdrag lansera det nya spelet GameGlobe för det tyska spelbolaget Big Point. Det var framförallt kombinationen av kreativitet och siffror som föll tyskarna i smaken.
Ämnen i artikeln:
RiverDet tyska spelbolaget Big Point erbjuder bromser- och socialmedia-spel. Företaget har mer än 250 miljoner registrerade användare och spel som Battlestar Galactica Online, Farmerama, The Mummy Online och Seafight i sin portfölj.
Nu står det klart att den svenska digitala byrån River vunnit en större pitch för att lansera lansera Big Points nya speltitel GameGlobe.:
– De gillade vårt sätt att kombinera kreativitet och siffror, säger Richard Teroni, Planning Director på River i en kommentar.
River har tagit fram ett upplägg som innebär att man hjälper målgruppen att förstå vilka oändliga möjligheter erbjuds via GameGlobe.
River har lång erfarenhet av att jobba med spelindustrin och stod bland annat bakom lanseringen av HTML5-versionen av Wolfenstein 3D.
River har kunder som EA, Nokia, Metro, KLM och Bonnier.
Den första trailern för Gameglobe finns här.
Karl-Johan Byttner
Ämnen i artikeln:
River