Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Svenska River vinner internationell speljätte

Publicerad: 5 juni 2012, 06:07

River ska lansera GameGlobe för Big Point - ett spel som gör det möjligt för vem som helst att skapa ett spel.

Foto: Kipp från GameGlober-trailer

Den digitala byrån River har fått i uppdrag lansera det nya spelet GameGlobe för det tyska spelbolaget Big Point. Det var framförallt kombinationen av kreativitet och siffror som föll tyskarna i smaken.


Ämnen i artikeln:

River

Det tyska spelbolaget Big Point erbjuder bromser- och  socialmedia-spel. Företaget har mer än 250 miljoner registrerade  användare och spel som Battlestar Galactica Online, Farmerama, The Mummy  Online och Seafight i sin portfölj.

Nu står det klart att den  svenska digitala byrån River vunnit en större pitch för att lansera lansera Big  Points nya speltitel GameGlobe.:
– De gillade vårt sätt att kombinera kreativitet och siffror, säger Richard Teroni, Planning Director på River i en kommentar.

River  har tagit fram ett upplägg som innebär att man hjälper målgruppen att  förstå vilka oändliga möjligheter erbjuds via GameGlobe.

River har  lång erfarenhet av att jobba med spelindustrin och stod bland annat  bakom lanseringen av HTML5-versionen av Wolfenstein 3D.

River har kunder som EA, Nokia, Metro, KLM och Bonnier.

Den första trailern för Gameglobe finns här.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

River

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.