Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 26 januari 2015, 13:23
Dummy på nya magasinet.
I mitten av februari kommer första numret av SvD Näringslivs senaste satsning. Innehållet i det nya magasinet kommer bland annat att bestå av aktuella nyheter från finansbranschen och analyser av dessa. Målgruppen är hus- och villaägare i Stockholm.
Privatekonomiska guider, bil- och motorbevakning, krogtester och dryckestips beskrivs också, i pressmeddelandet, som en del av magasinets innehåll.
Helgmagasinet ska delas ut till bostadsrättsinnehavare i Stockholms innerstad och till villaägare närliggande kommuner. Totalt räknar man med att 125 000 hushåll, som inte redan prenumererar på SvD, kommer att nås av magasinet.
Enligt Maria Rimpi, chef för SvD Näringsliv, gör den nya satsningen att SvD:s storlek i förhållande till andra affärstidningar ökar betydligt.
Premiärnumret delas ut 14 februari.
Linnéa Kihlström