Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Svenskt Näringsliv hyllar invandring i DN-annons

Publicerad: 11 december 2013, 15:48

I DN i dag har Svenskt Näringsliv en motannons mot helsidan för ”Invandring och mörkläggning i DN i söndags. Man fick samma rabatt som Debattförlaget. – Vi tycker att det är viktigt att också röster som är positiva till invandring hörs, säger Peter Isling, presschef på Svenskt Näringsliv.


Ämnen i artikeln:

Svenskt Näringsliv

DN kritiserades hårt för att tidningen tog in Debattförlagets invandringskritiska annons.

Nu har Svenskt Näringsliv och tankesmedjan Fores köpt motsvarande yta i DN för att visa en positiv sida av invandringen.

– Vi gör det för att uppmärksamma att det i dagarna är fem år sedan reformen om arbetskraftsinvandring trädde i kraft, säger Peter Isling.

I går kväll höll Svenskt Näringsliv och Fores ett seminarium i ämnet.

– Vi vill bidra till en saklig debatt om invandringens betydelse för Sverige och belysa vikten av att värna vår tradition av öppenhet mot omvärlden, säger Peter Isling.

– Den i DN uppmärksammade annonsen i söndags inspirerade oss till detta. Huvudsyftet är dock att belysa vikten av att Sverige fortsätter vara ett land som är öppet mot omvärlden. Särskilt i dessa dagar när öppenheten ifrågasätts i den politiska debatten, även av partier som aspirerar på att hamna i regeringsställning.

Svenskt Näringsliv står för hela annonskostnaden, 115 000 kronor, exklusive moms.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Svenskt Näringsliv

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.