Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Svenskt rekordintresse för vänsterprassel

Publicerad: 24 mars 2011, 08:42

Otrohetssajten Victoria Milans kampanj har slagit rekord i antal anmälningar hos Reklamombudsmannen. Samtidigt har uppmärksamheten gjort att sajten växer mer än någonsin.


Ämnen i artikeln:

Victoria Milan

Stortavlorna som syns nu.

Victoria Milan lanserades i maj. Men det är de senaste veckorna som gett otrohetsajten där kvinnor och män i parrelationer uppmuntras till diskret otrohet genomslag. Bakom sajten står den norska vd:n Sigurd Vedal. Nu märker han hur uppmärksamheten i media skapat en pr-succé för sajten.

– Det har blivit en produkt som folk känner till. Vi märker en betydlig uppgång av medlemmar den senaste veckan, berättar Sigurd Vedal.

Victoria Milan har marknadsförts brett. Kampanjen syns både i tv, utomhus och på webben. Sigurd Vedal vill inte ge några konkreta siffror men bekräftar att man investerat många miljoner kronor i marknadsföring.

– Just nu testar vi vilken typ av marknadsföring som fungerar. Vi måste visa att vi existerar och är beredda att lägga mycket pengar på marknadsföring, säger Sigurd Vedal.

Resultatet för otrohetssajten har överstigit förväntningarna. Innan lanseringen var målbilden 150 000-250 000 medlemmar i Sverige. En siffra man passerat med bred marginal. Sigurd Vedal såg en potential i en dejtingsajt riktat till personer i parhållanden när han scannade av konkurrerande nätdejtingtjänster. Det visade sig att 34 procent av konkurrenternas medlemmar levde i en parrelation.

– Marknaden har exceptionell potential. Jag förstår att folk reagerar. Otrohet är inget man pratar om i Sverige trots att undersökningar visar att mer än hälften av svenskarna har varit eller kommer att vara otrogna, säger Sigurd Vedal som är kluven till i fall den senaste tidens klagostorm kan ge positiva effekter.

I bagaget har Sigurd Vedal tio års erfarenhet från radio. Han vet hur man använder media.

– Självklart kan jag dra nytta av min kompetens när det behövs, säger Sigurd Vedal.

Inkörsporten för Victoria Milans medlemmar är en anonymt och kostnadsfri profil. När medlemmar vill etablera kontakt måste de teckna ett abonnemang till olika prisnivåer. Här ligger hela sajtens intäktssida eftersom Sigurd Vedal vill hålla sajten reklamfri.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Victoria Milan

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.