Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Sydsvenskan byter säljtaktik

Publicerad: 17 december 2013, 23:12

”Mer kundorienterat och strukturerat”. Sydsvenskan omorganiserar försäljningsavdelningen.


Ämnen i artikeln:

Sydsvenskan

Sydsvenskan meddelar i ett pressmeddelande att kärnmarknaden – Malmö och Lund, inklusive kranskommuner – delas in i fjorton distrikt. ”Varje säljteam ansvarar för två distrikt, ett i City och en kommun utanför Malmö/Lund. Teamet är ansvarigt för alla kunder inom sina distrikt, med undantag för kunder knutna till KAM-säljarna”.

Key Account Manager-gruppen (KAM) arbetar fortsatt med de större kunderna.

Det bildas även en ny innesäljgrupp med fokus på säljsamtal, inkommande försäljning, merförsäljning och bokningar/materialhantering.

– För varje bransch där vi har stora intäkter eller stor potential har vi också en branschansvarig säljare. Branschansvaret kombineras med säljarens ordinarie arbetsuppgifter. Internt kommer vi att prioritera en nära dialog och kunskapsutbyte mellan grupperna, i syfte att öka försäljningsintäkterna och skapa varaktig effekt för våra kunder, säger försäljningsdirektören Fredrik Ivansson, i ett pressmeddelande.

Fackliga förhandlingar har inletts. Den nya organisationen är tänkt att gälla från och med årsskiftet.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Sydsvenskan

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.