Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Sydsvenskan köper mobilbyrå

Publicerad: 20 augusti 2008, 08:19

Sydsvenskan köper Comzo – en byrå specialinriktad på ”platsspecifika mobila lösningar” via Bluetooth.


Comzo, som grundades 2005, erbjuder en teknik som gör att man, med Bluetooth, kan sända ut ljud, text och rörlig bild till mobiltelefoner i så kallade ”comzones”.

– Vi skapar comzones av allt från stora mässmontrar, flygplatshallar, sportarenor, konserthallar till stortavlor på stan eller tv-skärmar i butik, säger Comzones vd Daniel Persson Cirera.

För annonsören innebär tekniken en möjlighet att sända ut anpassad information till en för tillfälligt homogen målgrupp, skriver Sydsvenskan i ett pressmeddelande.

– På sikt så tror jag att detta kan bli ett av Sydsvenskans starkaste näringsgrenar. Alla har en mobiltelefon idag och kunderna är tillgängliga dygnet runt. Detta är en strategisk satsning som ligger helt rätt i tiden, säger Jerry Dahlberg, styrelseordförande i Sydsvenskan Innovator.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.