Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Sydsvenskan stuvar om i säljet

Publicerad: 20 maj 2009, 08:52

Sydsvenskan omorganiserar försäljningsavdelningen.
Katarina Liljenberg, idag affärsutveckling, blir ny marknadschef medan Peter Johansson, vd på konsultföretaget Twosixtynine, blir ny annonschef.


Den nya organisationen följer ett mönster som många andra tidningar nu verkar ta efter: webbsälj knyts närmare säljavdelningarna under en försäljningsstrategisk grupp.
Marknadsavdelningen får också ett utvidgat uppdrag som utöver varumärkes- och marknadskommunikation även omfattar forskning och utveckling, skriver tidningen i ett pressutskick.
- Det ska bli otroligt roligt att tillsammans ta marknadsuppdraget ett steg längre när vi nu även har ett fokus på utveckling och innovation, säger Katarina Liljenberg.

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.