Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Synsams omgörning ger effekt

Publicerad: 19 oktober 2017, 14:02

Michael Grimborg, marknadsdirektör på Synsam.

För andra året i rad vinner Michael Grimborg priset som Sveriges Bästa Marknadschef bland optikerkedjorna.


Ämnen i artikeln:

SynsamMichael GrimborgSveriges bästa marknadschefer 2017

Synsam är premiumaktören på optikermarknaden och en av de äldsta i branschen. Men de senaste åren har lågpriskonkurrenter som Specsavers och Smarteyes knaprat in andelar.

När Michael Grimborg började som marknadsdirektör för två år sedan satte man sig på kammaren och tänkte igenom strategi och kommunikation. Ny logga, ny inredning, nytt sortiment, ny kommunikationsstrategi, ny app som digitaliserade optikerbesöket och nya tjänster som låter kunderna hyra glasögonen.

Det gav snabbt resultat och för ett år sedan, innan allt var sjösatt, blev han utsedd till Sveriges Bästa Marknadschef i optikerkategorin. Sedan dess har Synsam jobbat på, lyckats behålla och ökat sin ledande position.
– Vi vet vad vi vill och nu ska vi bli duktiga på det vi har sagt vi ska vara duktiga på, säger Michael Grimborg.

Synsams byråer
Reklam: Inhousebyrå.
Mediebyrå: Tre Kronor.

Övriga nominerade i kategorin
Lars Hermansson, Direkt Optik
Gabriela Flores Araya, Klarsynt
Sofia Struwe, Lensway
Thomas Kusoffsky, Smarteyes
Gabriele Helmer, Specsavers
Lottie Funck Ekelund, Synoptik

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.