Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Tabben kostar 50 000

Publicerad: 10 juni 2009, 08:02

Priset för den felaktiga publiceringen?
Expressen skänker 50 000 kronor till Anna Lindhs Minnesfond.
"Beloppet är högt, men ska ses som ett uttryck för Expressens ärliga uppfattning om hur olyckligt detta var.", skriver Thomas Matsson i sin blogg.


Ämnen i artikeln:

ExpressenThomas MattssonWanja Lundby-Wedin

Ur bloggen:

"Jag har bloggat om misstaget tidigare, och vill gärna upprepa att det var Expressens misstag att intervjua fel kvinna och låta henne – som inte bekräftat att hon var Wanja Lundby-Wedin – förekomma på bild och i text. Därför framför jag, igen, både mitt beklagande och min ursäkt till henne och Wanja Lundby-Wedin."

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.