Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Tackade nej till topptjänst

Publicerad: 17 Januari 2012, 08:30

Urban Sandström och Erik Öystilä startar eget.

Tf annonschefen Urban Sandström erbjöds toppjobbet som biträdande annonsdirektör på Bonnier Tidskrifter, under nya anonnonsdirektören Anna Ericson. Men Sandström tackade nej. I stället startar han eget med försäljningschefen Erik Öystilä och tar över flera Bonnier-titlar.


Ämnen i artikeln:

Anna EricsonBonnier Tidskrifter

I går kom nyheten att Urban Sandström, tf annonschef, och försäljningschefen Erik Öystilä lämnar Bonnier Tifdskrifter i samma veva som nya annonsdirektören Anna Ericson tillträder.

– Jag blev erbjuden att bli biträdande annonsdirektör. Det är ju en topptjänst, men samtidigt kände jag att det var läge nu att prova att starta  eget, tillsammans med Erik. Och Anna får ha sina idéer och tankar och köra på det fullt ut. Det känns bra, säger Urban Sandström som har varit på BT i tio år.

Han startade som säljare 2001, därefter blev han försäljningschef, affärsområdeschef och nu senast tf annonschef.

Sandströms och Öystiläs nya säljbolag – som ännu inte har något officiellt namn – kommer att bli helt fristående från Bonnier Tidskrifter, men parterna kommer att ha ett samarbete.  BT blir en av kunderna. Det gör att Sandström och Öystilä tar över försäljningen för titlar som bland annat Allt om trädgård, Allt om Fritidshus, Hem & Antik och 101 idéer. Dessutom ska de sköta eftertextannonseringen för Sköna Hem och Allt i Hemmet.

Urban Sandström tycker att det känns bra att ha BT-titlarna diekt i starten.

– Och vi kan ju analysverktygen, bokningssystemen och tidningarnas målgrupper.

Sandström och Öystilä kommer initialt att anställa tre säljare till det nya bolaget.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.