Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Telenor får ny varumärkeschef

Publicerad: 3 april 2008, 08:52

Anne Årneby blir ny varumärkeschef för Telenor Sveriges varumärkesplattform och kommer nu att ansvara för Telenor, Bredbandsbolaget och Glocalnet.


Anne Årneby

Arbetet på Telenor blir dock inte nytt för Anne Årneby. Hon kommer närmast från konsultbyrån Rewir där en del av hennes jobb har varit att utforma Telenors nya varumärkesstrategi.

Hon kommer nu att arbeta med Telenorkoncernens varumärkesplattform som omfattar både Telenor, Bredbandsbolaget och Glocalnet. Ett av hennes mål blir att tydliggöra de olika varumärkenas position på konsument- och företagsmarknaderna.

– Anne har bred erfarenhet av marknadskommunikation och varumärkesfrågor och kommer att ha en mycket viktig roll i arbetet med att profilera Telenorkoncernens varumärken på den svenska marknaden. Hon har arbetat med oss en längre tid och känner väl till de utmaningar vi står inför, säger Annica Elmehagen, Kommunikationsdirektör Telenor Sverige, i en kommentar.

Anne Årneby har tidigare arbetat med varumärken som till exempel NK, H&M, Ikea, Fazer och Com hem.

Årneby tillträder sin nya tjänst den 15 april.

Linda Fagerlind

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.