Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag09.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Telenor satsar på ny inhousebyrå

Publicerad: 28 Maj 2018, 13:34

Foto: Pressbild

Den nya inhousebyrån Telenor Inhouse Agency slår ihop flera kreativa avdelningar och bildar en byrå med 20 anställda.


Ämnen i artikeln:

Tele2InhouseTelenor

Jenny Rosander Ney blir ny chef när Telenor satsar på den nya inhousebyrån Telenor Inhouse Agency, som kommer bli en central del i kundkommunikationen. Till en början kommer byrån ha drygt 20 anställda.

– Vi har ju all personal i huset idag, men uppdelat på två olika avdelningar där vi sett att det kan göras smartare och bättre. Sen ser vi att vi har en enorm styrka i det som skett senaste året med rebrandinginitiativ och tagit fram en ny varumärkesplattform och kommunikationsplattform.Vi kan våra produkter och erbjudanden, så vi tror att det finns en styrka i att jobba mer koncentrerat med det, säger Jenny Rosander Ney till Resumé.

Hon beskriver det som ett initiativ till att kunna göra mer och bättre tilsammans. Just "Bättre tillsammans" var ett resultat av Telenors ihopslagning med Bredbandsbolaget. Det banade också väg för en ny varumärkesplattform, vilket Jenny Rosander Ney tror är utmärkt nu när den nya inhousebyrån tar form.

– Vi har ett väldigt spännande år framför oss med nya arbetssätt och nya uppdrag. Genom att jobba nära verksamheten kommer vi kunna nå en ny kreativ höjd och jobba mer iterativt. Vi satsar på att bli en attraktiv arbetsplats för kreatörer, säger Jenny Rosander Ney i en kommentar.

Hur kommer det här att påverka samarbetet med Acne och Spinn?
– I dagsläget inte på något sätt alls. Nu försöker vi bara göra det smartare. Det är väldigt odramatiskt egentligen och vårt varumärke har sloganen "bättre tillsammans", vilket genomsyrar det här.

Hur mycket har ni sneglat på konkurrenter som Tele2 och deras arbete med inhouse?
– Inte så jättemycket. Det är klart att vi har lärt oss en del av deras verksamhet och tycker att de gör det på ett bra sätt, men vi hade gjort det ändå. Det är ingen tävling att bygga inhouse, men det är klart att vi blivit inspirerade.

Alex Hartelius

Ämnen i artikeln:

Tele2InhouseTelenor

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.