Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Telia prisar sig själva

Publicerad: 20 mars 2012, 08:53

Catherine Karagianni, miljöchef på Telia.

Foto: Pressbild.

Telia intar återigen en förstaplats när svenska folket rankar teleoperatörernas miljöarbete och sociala ansvarstagande. Detta visar varumärkesundersökningen Sustainable Brands.


Ämnen i artikeln:

TeliaTNS SifoCiscoPosten

Svenskarna har fått bedöma vilka som är de mest hållbara varumärkena  på den svenska marknaden. Telia blev bäst i sin bransch redan då första  mätningen skedde år 2011. Nu behåller man alltså förstaplatsen även i år.

Så här säger exempelvis Telias  miljöchef Catherine Karagianni i en kommentar till undersökningen:
–  Jag skulle önska att fler företag och organisationer insåg nyttan med  att använda kommunikationsteknik för att spara tid och pengar och minska  miljöpåverkan.

Catherine Karagianni öser också lovord över Telias eget miljöarbete:
–   Vi lägger mycket tid och kraft på att bli ett ännu mer miljövänligt   företag som tar ansvar för hållbar utveckling. Undersökningen visar att   svenska folket uppmärksammar och värdesätter det jobb vi gör.

8 015 personer har fått svara på hur de uppfattar och bedömer arbetet med miljö och socialt ansvarstagande hos 30 olika varumärken inom 16 branscher.

Här  kan också nämnas att Telia och Cisco sponsrar en annan undersökning för att få  fler att använda virtuella mötestjänster.

Undersökningen, Smarta Företag Index 2012, visar bland  annat att bara vart tredje svenskt företag  använder virtuella  mötestjänster på ett aktivt sätt.  I undersökningen ingår 4 278 medarbetare inom privat och offentlig sektor.

Enligt  undersökningen har Telia minskat sitt resande med över 60 procent sedan  2001 och på så sätt sparat 50 000 ton koldioxid, 6 restimmar T&R  flygresa och 220 miljoner kronor per år.

Undersökningen har genomförs av TNS-Sifo.

Resume.se har tidigare berättat att Postens DR-monitor visade att svenska folket vill ha reklam i sin brevlåda, men undersökningen, som också den är utförd av TNS Sifo på uppdrag av Posten, har blivit kritiserad för att inte ge en korrekt bild av marknaden.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

TeliaTNS SifoCiscoPosten

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News