Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

The Economist ger sig in i tv-branschen

Publicerad: 15 Juni 2015, 09:16

Brittiska The Economist är mest känd för kvalitetsjournalistik på papper men nu är det rörlig bild som gäller.

Den ansedda affärstidningen ska göra korta samhällsdokumentärer för webben. De första avsnitten handlar om drönare och knarkhandel.


Ämnen i artikeln:

The Economist

Brittiska The Economist är mest känd för kvalitetsjournalistik på papper men från och med nu ska affärs- och samhällsmagasinet börja göra webb-tv. Det skriver Variety.

Redan nu finns två avsnitt uppe på den nya sajten The Economist Films. Där kan tittarna se ett tolv minuter långt avsnitt om drönarpiloter. Det är första avsnittet i serien Future Works.

Den andra piloten handlar om global knarkhandel.

Under första året kommer tidningen att släppa 22 filmer för webben. Det säger Economists filmchef Nicholas Minter-Green till Variety.

Mika Wallgren

Ämnen i artikeln:

The Economist

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.