Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Media

The Economist lanserar ny titel

Publicerad: 17 Februari 2016, 09:44

Tidningen The Economist lanserar livstilsmagasinet 1843 som riktar sig till läsare som söker förströelse under helgen eller på semestern.


Ämnen i artikeln:

PrintThe EconomistTidskrifter

Första numret kommer ut i handeln den 9 mars och annonsförsäljningen hanteras centralt. Det nya magasinet kommer att marknadsföras i The Economist, men också i New Yorker från mitten av mars.

Printkampanjen görs av The Economists inhouse-team. Magasinet kommer innehålla sektioner som kultur, teknik, design, mat och dryck, rapporterar Campaign.

Chefredaktör för magasinet 1843 blir The Economists tidigare vice redaktör Emma Duncan.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.