Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 2 April 2014, 08:12
Bodström blir reklampelare.
Foto: Stadium.
Då: Justieminister: Nu: Advokat, författare – och reklampelare. Thomas Bodström är ett av affischnamnen i Stadiums nya reklamkampanj.
Thomas Bodström, tidigare justitieminister i den socialdemokratiska regeringen, vidgar vyerna kommersiellt – genom att fronta en av Stadiums vårkampanjer, inriktad på löpning.
Han dyker nu upp – som få har sett honom – i löparspåret, i Stadiums reklamfilmer.
Bodström deltar i en underkampanj till Stadiums stora vårlöpningskampanj, tillsammans med flera andra kända namn.
”Genom filmerna får tittarna ta del av hur Thomas Bodström, Sofi Fahrman, Julia Ragnarsson och Greg Poehler ser på löpning och på distanser i livet”, skriver Stadium i ett pressmeddelande.
Filmerna, kopplade till sociala medier, är gjorda av IBEYOSTUDIO och Film de Liberté.
– Vi vill genom frågan "What's your distance?"uppmuntra fler att springa på sina egna villkor, säger Ebba Seidlitz, pr-chef på Stadium i en kommentar och fortsätter:
– Genom att skildra hur löpning även pågår i tanken vill vi ge plats åt alla typer av löpare. Man behöver inte vara fokuserad på lopp eller tid. "What's your distance?" är lika mycket en filosofisk fråga. Stadium är Nordens största sportkedja, och vi är stolta över att ha en bred och skiftande målgrupp. Löpning är för alla, och så vill vi ha det.
Magnus Helander