Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Tidningen Vi gör om Coops kundtidning

Publicerad: 9 oktober 2012, 12:15

AB Tidningen Vi har fått uppdraget att ta fram en ny Mersmak, Coops kundtidning, som en del av Coops övergripande förändring av varumärket.


Tidningen Vi har de senaste två åren tagit sig an ett fåtal utvalda och  kvalitativa kundtidningsuppdrag. Bland kunderna finns, förutom Coop,  även exempelvis Riksteatern och Akademibokhandeln.

– Vi vill att kundtidningsdelen växer i lagom takt så att vår unika  redaktionella kompetens kommer till sin rätt. Det arbetet går helt  enligt plan, säger Sofia  Wadensjö Karén, vd för AB Tidningen Vi i en kommentar.

– Viktigast för oss är att allt vi producerar är av samma  påfallande höga kvalitet, såväl våra egna produkter Tidningen Vi och Vi  Läser som våra kunduppdrag. Det är den gemensamma nämnaren, i övrigt  håller vi tydligt isär rollerna för de båda verksamheterna,

Coop ville hitta en samarbetspartner som fungerar både för utvecklingsprocessen och för den löpande produktionen av tidningen.

– Vi har beslutat oss för att fortsätta vårt samarbete med Tidningen Vi.  Det team som vi får hos dem är mycket väl lämpade att utveckla och  producera den tidning som ska lyfta Coop som varumärke hos våra  medlemmar. Vi ser nu fram emot att ta vårt samarbete till nya nivåer,  säger Thomas Engelhart, vd för Coop Marknad.

Tidningen Vi tog Coops Mersmak från Åkesson & Curry i samband med att de startade sitt kundtidningsförlag 2010.

I Orvesto Konsument tappade Mersmak senast fem procent av räckvidden och når nu 1 189 000 läsare.

Linus Fremin

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.