Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Media

Tidningsbolaget gör Fotbollförbundets tidning

Publicerad: 13 Juni 2013, 08:49

Tidningsbolaget fräschar upp Magasinet Fotboll.

Nordiska Tidningsbolaget visade bollkänsla i pitchen och tog hem Svenska Fotbollförbundets tidning Magasinet Fotboll. Direkt tar man grepp på förbundskaptenen Pia Sundhage inför EM på hemmaplan.


Ämnen i artikeln:

Svenska FotbollförbundetNordiska Tidningsbolaget

Magasinet Fotboll är Svenska Fotbollförbundets officiella organ och  kommer ut fyra gånger per år, i en upplaga av närmare 15 000 exemplar.

Magasinet distribueras till de drygt 3000 medlemsföreningarna,  funktionärer, domare, sponsorer och beslutsfattare inom idrottsrörelsen.

– Tidningsbolaget hade den bästa redaktionella laguppställningen och visade en hög kreativ förmåga under hela upphandlingsprocessen, säger Jonas Nystedt, redaktör och omvärldsbevakare hos Svenska Fotbollförbundet, i en kommentar.

Tidningsbolaget inleder med att bland annat ta ett helhetsgrepp på Dam-EM på hemmaplan.

– Vi synar bland annat Pia Sundhages ledarstab i sömmarna. Men vi blickar även bortom EM och lyfter bland annat fram fotbollens samhällsekonomiska betydelse för landsbygden, säger Juan Martinez, redaktör på Nordiska Tidningsbolaget och magasinets projektledare.

Han är inte rädd att för att ställa tuffa frågor till beslutsfattarna både inom och utanför Fotbollssverige, hävdar han.

Håkan Lövström är Nordiska Tidningsbolagets vd:

– Det är förstås oerhört hedrande att få jobba med att Sveriges största idrottsrörelse. Vi ser dagligen hur fotbollen får ett allt större genomslag, även utanför sportsidorna. Vårt uppdrag blir snarast att fördjupa den bevakningen. Vi ska skildra händelser som inte får plats i mediernas vanliga rapportering, och därmed även sätta dem i det ljus som de förtjänar.

Magnus Helander


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.