Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag29.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Tidsskriftspriset 2016 – här är alla jurygrupper

Publicerad: 17 Juni 2016, 09:17

Erik Fichtelius, Claes de Faire och Kerstin Brunnberg.

Foto: Johan Bergmark, Andreas Elgstrand och Hanna Teleman

Erik Fichtelius, Claes de Faire och Kerstin Brunnberg är några av personerna i Tidskriftsprisets jurygrupper. Här är hela listan.


Ämnen i artikeln:

Sveriges TidskrifterTidskriftsgalanTidskriftspriset

På Tidskriftsgalan den 25 oktober premieras aktörer inom tidskriftsbranschen i tio olika klasser. Nu är det klart vilka som är med i jurygruppern, bland annat Martin Schori, Margret Atladottir, Birgitta Forsberg och Resumés tidigare chefredaktör Claes de Faire.
– Tidskriftspriset och galan är branschens största event och vi brukar få över 400 bidrag till tävlingen. Man blir alltid imponerad över den kreativitet och innovationskraft som finns i vår bransch när man ser alla bidrag, säger Kerstin Neld, vd för Sveriges Tidskrifter i en kommentar.

Martin Schori, som ska dela ut priset Årets journalist:
– Man kan prata hur mycket som helst om data och distribution men ett bra hantverk och vass stilistik är fortfarande det viktigaste för att få genomslag idag. Inte minst digitalt. Därför ska det bli väldigt kul att få ta del av all grym journalistik som tidskrifterna gör - och utse årets journalist, säger Martin Schori, tillträdande utrikesredaktör på Aftonbladet.

Tidsskriftspriset 2016 – här är alla jurygrupper

Sveriges Tidskrifters stora pris
Jury: Hermine Coyet Ohlén, journalist och tidigare chefredaktör ELLE (ordf.), Lars Strandberg, tidigare vd Sveriges Tidskrifter och Johan Såthe, chefredaktör Resumé.

Årets Tidskrift Fackpress Print
Jury: Erik Fichtelius, journalist och författare (ordf.), Amelia Adamo, senior editor M-magasin och Axel Andén, chefredaktör Medievärlden och Medievärlden Premium.

Årets Tidskrift Populärpress Print
Jury: Kerstin Brunnberg, journalist och tidigare vd på Sveriges Radio (ordf.), Margret Atladottir, redaktör Politism och Morgan Olofsson, kommunikations- och insamlingschef Röda Korset och tidigare nyhetsankare och chef på Rapport i SVT.

Årets Digitala Tidskrift Fackpress
Jury: Hanna Larsson, kommunikationsansvarig SVT i sociala medier (ordf.), Paulina Modlitba Söderlund, frilansande konsult inom digital marknadsföring och strategi och Kent Källqvist, journalist och konsult i mediefrågor.

Årets Digitala Tidskrift Populärpress
Jury: Hanna Larsson, kommunikationsansvarig SVT i sociala medier (ordf.), Paulina Modlitba Söderlund, frilansande konsult inom digital marknadsföring och strategi och Kent Källqvist, journalist och konsult i mediefrågor.

Årets Journalist
Jury: Jeanette Gustafsdotter, vd TU (ordf.), Birgitta Forsberg, näringslivskrönikör och reporter DN samt tvåfaldig vinnare av Årets Journalist och Martin Schori, tillträdande utrikesredaktör Aftonbladet.

Årets Omgörning
Jury: Axel Björklund, redaktör Dagens Nyheter lördag (ordf.), Malin Ekman, journalist Svenska Dagbladet och John Hällström, reporter Upsala Nya Tidning.

Årets Omslag
Jury: Claes de Faire, Head of innovation och seniorkonsult, Novare (ordf.), Jonas Carlson, tidigare AD Veckans Affärer och Månadsjournalen och Maria Rosengren, vd TS.

Årets Tidskriftsevent
Jury: Elisabeth Thörnsten, vd Swedish Content Agencies (ordf.), Linda Grahn, redaktör Expressens söndagsbilaga och Staffan Slörner, vd Sveriges Mediebyråer.

Årets AD
Jury: Axel Björklund, redaktör Dagens Nyheter lördag (ordf.), Malin Ekman, journalist Svenska Dagbladet och John Hällström, reporter Upsala Nya Tidning.

Årets Mediesäljare
Jury: Frida Åberg, Client Service Director PHD (ordf.), Anna Fröberg Eriksson, Print/OOH Director Starcom, Jacob Ottosson, Digital Group Director MediaCom, Karoline Olsson, Print Director Vizeum, Nicklas Grundström, Head of Online Display & Print IUM och Ramona Reander Buckholt, Print & OOH Director/Account Manager Mindshare.

Årets Medierådgivare
Jury: Lotta Cederbom, kommersiell direktör Aller media (ordf.), Andreas Sandin, annonsdirektör Bonnier Tidskrifter, Björn Österman, digital försäljningschef, Egmont Publishing, Mike Kolacz, vd Informa.

Mårten Färlin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.