Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag15.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

TikTok går om Snapchat bland svenska ungdomar

Publicerad: 4 maj 2021, 08:08

Färsk statistik från MMS visar att TikTok går om Snapchat i daglig räckvidd bland svenska ungdomar.


Ämnen i artikeln:

TikTokMMS

Samtidigt är TikTok, som ägs av kinesiska Bytedance, fortfarande mindre än Youtube som når flest i målgruppen.

Svenska ungdomar spenderar i snitt 54 minuter per dag på TikTok, enligt MMS mätning.  Bland unga vuxna mellan 20-29 år ligger videotittandet på plattformen på en fjärdeplats bland sociala medier. I

Instagram, Facebook och Snapchat når alltjämt fler unga användare med sitt rörliga innehåll än vad TikTok gör. TikTok når 29 procent av de unga vuxna varje dag.   

Diagrammet nedan visar att 53 procent av 9-19-åringarna tittar på videoinnehåll på TikTok dagligen.

 

 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

TikTokMMS

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.