Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

TNS Sifo: Media förvränger bilden av Twitter

Publicerad: 3 juli 2012, 07:13

Det finns en stark övertro på Twitter på grund av att media haussar mikrobloggen.
I själva verket används Twitter bara av 4,3 procent, enligt TNS Sifo.


Ämnen i artikeln:

TNS SifoTwitter

Enlugt TNS Sifio tror de allra  flesta att 10–25 procent av befolkningen besöker Twitter varje  vecka.

Men i verkligheten är det 4,3 procent.

– Där  ordet och makten finns, där vill många vara. Det här säkrar den  fortsatta tillväxttakten. För varumärket Twitter är resultatet givetvis  upplyftande, de har verkligen lyckats profilera kanalen som slagkraftig,  opinionsbildande och kort sagt en maktfaktor, säger Sonja von Lochow, medieanalytiker på TNS Sifo.

Mediemänniskor och reklamare är kraftigt överrepresenterade på Twitter.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

TNS SifoTwitter

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.