Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Toppchef överger Time för start-up-världen

Publicerad: 14 November 2014, 12:13

Moritz Loew var en av nyckelpersonerna till Time.com:s redesign. Han är vice sälj- och marknadschef på Time, men också en digital veteran. Han lämnar nu bolaget för att "utforska" start-up-världen.


Ämnen i artikeln:

Sports IllustratedTimeFortune

Time är USA:s största tidskriftsbolag med titlar som Fortune, People, Sports Illustrated och just Time.

Företaget visade nolltillväxt under Q3 med 428 miljoner dollar i annonsintäkter, där det digitala till mångt och mycket har kompenserat nedgången inom print.

Bolaget valde dock att justera ned sin försäljningsprognos på grund av svag annonsförsäljning för sina veckotidningar.

Time hävdar dock att Moritz Loews avhopp inte har att göra med de senaste rapporterna, utan att han har lämnat bolaget för att "utforska start-up-världen".

Gruppens publisher Jed Hartman uppger att Moritz Loew är "väldigt respekterad för sin kunskap om den digitala marknadsplatsen".

Moritz Loew är arkitekten bakom ett antal större omgörningar av Times största webbplatser bara i år – Time, Fortune, Money och Sports Illustrated, men var också "instrumentell" i omgörningen av Time.com, enligt Adage.

"Hans fingeravtryck fanns överallt på omgörningen", säger en av cheferna.

Moritz Loew kom från Huffington Post innan han började på Time.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.