Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 7 juni 2012, 09:19
Tradedoubler har tecknat ett avtal med CDON Group kring gruppens nordiska samarbetspartners Nelly, Heppo, Gymgrossisten, Room 21 och Lekmer.
Enligt Tradedoubler kommer avtalet vid en tidpunkt när efterfrågan på online-shopping driver kunderna till utländska e-handelssajter – särskilt sådana i USA, Storbritannien och Tyskland.
Här visar en studie att 3 av 10 nordiska e-handelskunder räknar med att handla på nätet inom de närmaste tolv månaderna – en av två ska handla från en utländsk webbplats.
Tradedoubler och CDON Group har samarbetat sedan år 2007, men CDON Group har stora planer för såväl nationell som internationell expansion och det är här som Norden-avtalet kommer in i bilden:
– Vi är fast beslutna att fortsätta ligga i framkant av e-handeln i Norden och etablera ett starkt fotfäste på andra ställen i Europa, säger Tobias Lindblom, Online Marketing Director för CDON Group i en kommentar.
– Vi är väldigt glada över rollen som vi kan spela i att hjälpa CDON Group att expandera och växa, säger Leif Eliasson, market unit leader på North East på Tradedoubler i en kommentar.
Tradedoubler arbetar med prestationsbaserad digital marknadsföring och teknik.
CDON Group är en stor e-handelsaktör i Norden och säljer underhållning, mode, fritidsartiklar, sportkläder och utrustning till hemmet och trädgården.
Karl-Johan Byttner