Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag13.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Trög start för Nya Affärer

Publicerad: 23 November 2010, 10:49

Starten för Bonnier-satsningen Nya affärer har inte gått friktionsfritt. Enligt uppgifter till Resume.se ligger webbtrafiken en bra bit under de siffror som man hade utlovat till annonsörerna. –Våra avtal med våra partners innehåller väldig många olika saker, så trafiksiffrorna är inte det centrala. Men det är klart att vi vill få upp siffrorna så att vi kan ta in mer traditionell bannerannonsering, säger Mikael Zackrisson, projektledare och redaktör.


Ämnen i artikeln:

Mikael ZackrissonNya Affärer

Mikael Zackrisson, projektledare och redaktör för Nya affärer.

Nya affärer kom nyligen ut med sitt första nummer av tidningen. Men sajten har legat uppe under en längre tid och etableringen har till stora delar skett där.

Enligt vad Resume.se erfar ligger besökssiffrorna en bra bit under vad som tidigare hade utlovats till annonsörerna. Enligt Resume.se:s uppgifter ligger antalet unika besökare per vecka på runt 5000 i dagsläget. Till annonsörerna hade man utlovat runt 100 000. Men dessa siffror stämmer inte, enligt Mikael Zackrisson.

Om 5000 besökare per vecka:

– Det är avsevärt bättre än så.

Om löftet på 100 000 per vecka:

– Jag vet inte var du har fått den siffran ifrån, jag har aldrig sagt 100 000. Vi ska bygga Sveriges bästa community för entreprenörer. Nisch är det som gäller, inte bygga en stor volym av besökare, säger Mikael Zackrisson.

Han vill inte kommentera hur siffrorna egentligen ser ut och vad de hade sagt på förhand.

Enligt Mikael Zackrisson vill Nya affärer ha fler besökare men har full förståelse för att det tar tid. Fokus nu ligger på att anordna ett event under kommande vecka och på sikt att göra justeringar   av sajten.

Men bortsett från siffrorna, stämmer det att ni har färre besökare än vad ni sagt på förhand?

– Våra avtal med våra partners innehåller väldig många olika saker, så trafiksiffrorna är inte det centrala. Men det är klart att vi vill få upp siffrorna så att vi kan ta in mer traditionell bannerannonsering, säger Mikael Zackrisson.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.