Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

TT-chefen: ”Kvalitet inte kopplat till numerär”

Publicerad: 19 September 2014, 08:06

Resumé har tidigare idag rapporterat att TT gör sig av med 20 tjänster – MBL-förhandlingar inleddes igår. - Kvalitet är vårt signum och jag har bedömer att vi har tillräckliga förutsättningar för att kunna fortsätta leverera hög kvalitet till våra kunder. Kvalitet är inte direkt kopplat till numerär, säger Mats Johansson.


Ämnen i artikeln:

HammarbyMetroMats Johansson

Högt ansedda TT har råkat ut för vissa vurpor under senare år. TT tvingades bland annat dra tillbaka nyheten om att Inspektionen för strategiska produkter, ISP, ockuperats. En ytterligare felaktig nyhet handlade om att Svenska Fotbollsförbundet dömt att Hammarby skulle spela en match utan publik. Ett tredje exempel rör att TT gick på aprilskämtet att en vanlig bläckpenna kan skydda en person mot fästingbett.

TT:s redaktionschef Mats Johansson är ändå övertygad om man i framtiden ska kunna hålla tillräcklig kvalitet trots neddragningarna – 16 av de 20 som ska lämna TT jobbar på redaktionen.

TT är därmed nere i 185 redaktionella medarbetare efter neddragningen.

- Kvalitet är en förutsättning för vår leverans till kunderna, säger han.

En sådan kund är Metro - TT har idag motsvarande drygt 10 tjänster som levererar material till Metro.

Ni får ändå färre som ska göra mer?
- Det vi gör ska ändå vara 100-procentigt pålitligt, men precis som med nollvisionen i trafikenkan det ju uppstå fel även om vi gör allt vi kan för att undvika detta, säger Mats Johansson.

Hur många naturliga avgångar rör det sig om?
- Det vet jag inte ännu. Vi inledde MBL-förhandlingar igår, säger Mats Johansson.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

HammarbyMetroMats Johansson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.