Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

TT väljer Blink

Publicerad: 13 December 2012, 10:22

Foto: Lina Hedenström (marknadschef, TT-Gruppen), Tomas Conradi, Sara Perers (kommunikationschef, TT-Gruppen)

TT-gruppen har nyligen integrerat bildbyrån Scanpix. TT har också sett över sin varumärkesarkitektur under hösten. Blink och Tomas Conradi får uppdraget.


Ämnen i artikeln:

ScanpixBink

Blink ska genomföra en nulägesanalys i ett första skede, vilket bland  annat handlar om att gå igenom interna och externa insikter samt att ta  fram en plattform för en kommande varumärkesstrategi.

– Genom senaste  årens företagsförvärv inom TT-Gruppen tar vi nu ett avstamp i  varumärkesstrukturen för att skapa tydlighet för våra kunder och  möjlighet till paketering av nya redaktionella produkter till nya  målgrupper, säger Lina Hedenström, marknadschef på TT-Gruppen.

Hon  pekar också på att Tomas Conradi och hans Blink-team har stor erfarenhet  av komplexa varumärkesfrågor och god kunskap av ”andra projekt i  redaktionella miljöer”.

Planen är också att Blink tar nästa steg kring den visuella identiteten i vår:
– Mediebranschen  står inför stora utmaningar framöver och TT-gruppen behöver hitta ett  både attraktivt och effektivt sätt att paketera sitt erbjudande, säger  Tomas Conradi i en kommentar.

TT-gruppen består huvudsakligen av  nyhetsbyrån TT, TT Spektra och bildbyrån Scanpix, men verksamheter som  Svenska Grafikbyrån, TT Kompetens och Uppdragsmedia ingår också i  gruppen.

Moderbolaget Tidningarnas Telegrambyrå AB är även majoritetsägare i Retriever.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

ScanpixBink

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.