Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Media

TUI om nomineringen till Framtidens marknadsavdelning

Publicerad: 17 September 2018, 10:50


Ämnen i artikeln:

TUIFramtidens Marknadsavdelning

Den 19 september drar Resumés heldagskonferens Framtidens marknadsavdelning igång. I samband med konferensen utses den marknadsavdelning som jobbat som mest framtidsinriktat och med starkast innovationskraft.

De nominerade är AMF Fastigheter, Atea, Nocco, SAS, TUI och ATG. I Resumés serie där vi intervjuar de nominerade har nu turen kommit till TUI.

TUI har under året bland varit aktuella med att de satsat på marknadsföring via musikappen musical.ly, där tvilllingarna Iza och Elle Cryssanthander under en period tog över TUIs konto och haft en monter med "fakeation" på Stockholms centralstation. TUI, tidigare Fritidsresor, är även välkända sen 30 år tillbaka för Bamseklubben, som förra året kompletterades med en Bamseklubben-app. De senaste åren har TUI lanserat reklamkampanjer under konceptet "For You" som haft som uppgift att belysa TUIs resor passar för alla.

Resumé har gjort en intervju med Lisa Rönnberg, Head of Content & Campaign på TUI Nordic.

Vad har varit era största framgångsfaktorer?

– Vi har haft en väldigt tydlig marknadsföringsstrategi och har en organisation med rätt kompetens och driv i den digitala världen. I och med att vi bytte namn 2016 från Fritidsresor till TUI har vi skaffat en mycket bredare produktportfölj, varit väldigt tydliga i vår kreativa kommunikation, visat på mångfald och vågat stå ut i den generiska resebranschen.

Vad tror du kommer vara viktigt för er marknadsföring i framtiden?

– Vi ser en trend där man reser oftare och mer varierat, i olika sorters resesällskap. Därför kommer vi att fokusera ännu mer på flexibilitet och kundupplevelsen före, under och efter resan. Utöver det fortsätter vi satsa på innovation och digitalisering. Vi närmar oss 90 % av all försäljning online och ser att allt fler väljer att interagera med oss i sociala kanaler och i vår egen TUI-app. Därför ökar vi nu produktionen av content och kommer att testa flera nya spännande grepp framöver


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.