Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag30.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Tv-kanal startar klädmärke

Publicerad: 9 November 2011, 07:23

Mediebolaget Discovery Communications breddar utbudet. Men inte med nya tv-program utan med en klädkollektion och egna klädbutiker.


Ämnen i artikeln:

Discovery

Discovery Expedition kallas det nya klädvarumärket som riktar sig till män i åldrarna 20 till 45 år och ska profileras på samma sätt som tv-kanalen: äventyr, upptäckter och vetenskap. Höstkollektionen har börjat säljas på egen sajt och i pop-upbutiker runt om i Europa och Asien. Till våren ska Discovery Expedition även presentera en damkollektion. Discovery Channel är världens största dokumentärkanal och senaste kvartalet omsatte man 1 miljard  dollar.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Discovery

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.