Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Media

Tv-systrarna får program och sajt på Aftonbladet

Publicerad: 11 Januari 2012, 09:08

Amanda Schulman och Hannah Widell blir webbdrottningar på Aftonbladet.

Foto: Fredrik Thambert.

Resume.se avslöjade i fjol att Amanda Schulman gör maken Alex sällskap som bloggare på Aftonbladet.se. Men det är bara en del i en storsatsning i livsstilsgenren där hon och systern Hannah Widell får en sajt, bloggar och ett webbtv-tv-program på Aftonbladet.se. – Det kan bli hur stort som helst, säger Amanda Schulman till Resume.se.


Ämnen i artikeln:

Amanda SchulmanHannah WidellPerfect Day

I fjol lämnade Hannah Widell och Amanda Schulman sina chefsposter på produktionsbolaget Mastiff för stt starta det egna bolaget Perfect Day.

Nu kan Resume.se rapportera att tv-systrarna blir huvudpersoner i en jättesatsning på Aftonbladet.se. Med en sajt, bloggar och ett webbtv-program bjuder profilerna in publiken till sina hem och sina liv i ett nytt livsstilsprojekt – "C/O  Hannah och Amanda".

Det  är en onlinesatsning som vänder  sig till kvinnor i trettioårsåldern  med familj. Fokus ligger på  relationer, mat, mode och skönhet.

– Vi vill vara en väldigt nära tjejkompis, säger Amanda Schulman.

I webb-tv-programmet ”Middag hos Hannah & Amanda”, producerat av Amanda Schulmans svåger Calle Schulman (Hard Hat), bjuder systrarna två kända gäster på middag i varje avsnitt.

Satsningen tornar upp sig som en allvarlig konkurrent till livsstilsmagasinen.

– Vi finns på alla plattformar online och det finns inget liknande koncept. Vi utmanar alla eftersom vi finns i både skrift och rörligt. Om vi gör vårt jobb på rätt sätt tror vi att det kan bli hur stort som helst, säger Amanda Schulman till Resume.se.

– Vi tror verkligen på den personliga avsändaren, att man får uppleva allt genom oss. Vi  vill underhålla och engagera och hoppas att publiken ska känna igen sig  i vår vardag. Mellan jobb och familjeplikter kämpar vi hårt för att ha  det härligt, och vill inspirera andra att göra likadant, säger Amanda  Schulman.

Premiären äger rum den 1 februari.

– För mig och Hannah är det oerhört lyxigt att ha en så stor spelare i ryggen som Aftonbladet.

Anna Kult, Aftonbladets featurechef:

–  Det här är första steget i ett chick lit-koncept som vi tror kan bli  hur stort som helst.

Magnus Helander


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev