Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag28.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

TV4: ”Inte så konstigt att det kommer en rekyl”

Publicerad: 4 December 2012, 12:02

Michael Grimborg.

Foto: Sören Andersson.

TV4 bekräftar att det har funnits plats över för annonsörer under november och december, men gruppens försäljningsdirektör Michael Grimborg hänger inte läpp för det: – Vi gör all-time-high under 2012 och ser också en tillströmning av nya kunder inför nästa år. Så vi, precis som IRM, räknar inte med någon större nedgång 2013, säger han.


Ämnen i artikeln:

Michael GrimborgTV4IUM

Michael Grimborg ser framförallt ett stort krig inom retail-området under nästa år:

– Det spelar ingen roll om man driver en e-handelssida eller en butik  man vill verkligen synas. Vi ser också en stor tillväxt på den lokala  marknaden där exempelvis bilföretag ökar sina volymer, säger han.

Han kan konstatera att januari-släppet 2013 har gett en 7-procentig volymökning i förhållande till motsvarande period förra året.

En bidragande orsak är att traditionella dagspresskunder väljer att lägga sina investeringar inom tv-området:

– Det är med en stor portion ödmjukhet jag tror på fortsatt stark  efterfrågan även under 2013. Jag tror att alla känner en oro inför vad  2013 egentligen ska bli för ett år, säger Michael Grimborg.

Han tycker heller inte att det är så konstigt att det någon gång kommer  en nedgång lik den som nu har skett under november och december:

– Det inte så konstigt att det förr eller senare kommer en rekyl och vi  gör ändå all-time-high hur man än vänder och vrider på det, säger  Michael Grimborg.

Han ser också att TV4 ökar inom områden som konceptuella affärer, play-tjänster och out of home-tv (skärmar på stan).

Men ni hade ju som sagt en nedgång under november och december?
– Det stämmer att november och december var en lite annan marknad. Det  finns också ett antal kunder som struntar i om det finns ledigt utrymme.  Är budgeten slut så är den, säger Michael Grimborg.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Michael GrimborgTV4IUM

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.