Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 26 oktober 2011, 07:47
TV4 och Sydsvenskan ansluter sig till säljbolaget. Vd Martin Ahrend siktar på att gå om Aftonbladets försäljning på nätet. Det skriver Dagens Industri.
Binks vd Martin Ahrend, som räknar med att man ska gå om Aftonbladets digitala försäljning.
När TV4 och Sydsvenskan nu ansluter sig till Bink är samtliga stora Bonniermedier ansluta till Bonniers digitala säljbolag Bink, skriver Dagens Industri. Vd Martin Ahrend siktar på en omsättning på 360 miljoner kronor i år och 500 miljoner 2012. I så fall skulle de klättra förbi Aftonbladets nätförsäljning.
Samtidigt lanserar man också ett kampanjmätningsverktyg tillsammans med Nepa. Tanken är att mätningarna ske ge information om hur en kampanj står sig mot andra och varumärkeseffekter.
Emanuel Videla