Media
Två guld till OTW
Publicerad: 1 augusti 2017, 08:26
Filmen "Steg för livet" belönades med et pris.
OTW tog hem två guld i den amerikanska tävlingen Content Marketing Awards.
FT
Fredrik Thambert
Content Marketing Awards har liknats vid "VM för contentbyråer". Svenska OTW tog hem två guld i gårdagens tävling.
Priset för Best Internal/Employee Communication gick till projektet som kallas IKEA Global co-worker, det vill säga allt som OTW producerar för IKEA under uppdraget att ena 150 000 medarbetare i 44 länder.
Pro bono-projekt "Steg för livet" för Suicidprevention i Väst tog hem ett guld i klassen Best Motivational Video.
– Vi är självklart stolta över dessa utmärkelser. Det är våra kunders mod och våra medarbetares kreativitet som gör att vi fortsätter vinna. Priserna visar, återigen, att det vi gör håller högsta klass internationellt, kommenterar Anders Rask, vd OTW.
OTW hade även två bidrag bland finalisterna: SAS contentsatsning Scandinavian Traveler samt satsningen inför bolagets 70-årsjubiluem.
Även svenska Spoon hade en nominering med bidraget KONE 24/7 Connected Services.
Sammanlagt var det mer än 1100 bidrag tävlade om finalplatserna.