Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Två nya lyxmagasin för män i England

Publicerad: 8 mars 2011, 08:25

England tror på män som målgrupp för lyxiga magasin. I dagarna lanseras två exklusiva modemagasin för män.


Vi har tidigare rapporterat om engelska News of The Worlds test med magasinsliknande bilaga riktad mot män.

Samtidigt har upplagorna för de traditionella engelska grabbtidningarna gått på grund.

De något mindre bröstfixerade magasinen, GQ och Esquire, har oförändrad upplaga.

I det läget lanseras två exklusiva magasin inriktade på mode och kultur.

Dan Crow, tidigare redaktör på AnOther Magazines, har startat kvartalsmagasinet Port som distribueras med hjälp av Conde Nast. Magasinet anlitar högprofilerade medarbetare som tv-journalisten Jon Snow och författaren Hanif Kureishi.

Port ska skriva om resor, politik, design, litteratur men framför allt om mode.

I det första 192 sidor tjocka första numret finns 24 sidor annonser men med annonsörer som Chanel, Dunhill och Ralph Lauren.

Första numret trycks i 60 000 exemplar men man siktar på 100 000. Magasinet ska säljas i, förutom England, USA, Sydamerika, Australien och Asien.

En av Englands mest framgångsrika magasin just nu är gratisdistribuerade listtidningen ShortList . Nu ger förlaget, ShortList Media, ut ShortList Mode med utgivning två gånger per år. Magasinet görs av ShortList moderedaktör Adrian Clark.

Upplagan är satt till 250 000 exemplar och magasinet delas ut gratis i England större städer. Packningsgraden är imponerande, av 76 sidor är 34 annonser.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.