Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag18.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

”Tydligt att den stora tillväxten sker i mobilen”

Publicerad: 27 Februari 2012, 10:30

Björn Hedensjö.

Foto: Björn Elgstrand.

Mobiltrafiken fortsätter att nå nya nivåer. I förra veckan slog bland annat både DN och Aftonbladet rekord. – Det är tydligt att den stora tillväxten nu sker i mobilen, och det är kul att vi tar marknadsandelar, säger Björn Hedensjö, chef för DN.se.


Ämnen i artikeln:

AftonbladetBjörn Hedensjö

Aftonbladet fortsätter att vara den allra största elefanten. I torsdags slog Aftonbladets mobilsajt ett mäktigt dygnsrekord med 915 149 unika användare. Det var en tydlig Estelle-effekt. Förra rekordet löd 875 085 från den 12 februari 2012 med Whitney Houston.

Prinsessfödseln i förra veckan gav även DN den högsta trafiknoteringen i mobilen hittills. Rekord slogs både i unika besökare och sidvisningar.

Rekordsiffrorna blev drygt 183 000 unika och knappt 2,2 miljoner sidvisningar, efter uppgångar jämfört med föregående vecka på 8 respektive 11 procent.

– Vi har kanske inte den allra mest rojalistiska läsekretsen av de stora dagstidningarna, men redaktionen gjorde ett otroligt bra jobb både med prinsessfödseln och viktiga nyhetshändelser som utvecklingen i Syrien och nya ledningen i S. Då är det så klart roligt att slå rekord, säger Björn Hedensjö, chef för DN.se.

Jämfört med samma vecka i fjol är trafikökningen 200 procent.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

AftonbladetBjörn Hedensjö

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.