Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag08.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Tyskt ”Guldägg” till Klaus-Heidi

Publicerad: 28 Maj 2014, 08:01

Klaus-Heidi, till vänster, med bland annat Berlins borgmästare Klaus Wowereit.

24-årige Michael Andersson från Fjugesta utanför Örebro anmälde sig till DDB:s Lufthansa-kampanj och vann genom namnbytet till Klaus-Heidi ett nytt liv i Berlin. Nu har kampanjen belönats i Tyskland.


Ämnen i artikeln:

DDBKlaus HeidiLufthansa

På galan i Berlin för bästa online-kommunikation, något av Tysklands Guldägget, vann DDB:s Lufthansa-kampanj Klaus-Heidi två guld i kategorierna "Företagsreklam" och "Bästa online-kampanj.

Kampanjen presenterades live för juryn tidigare under dagen av Klaus-Heidi själv, ihop med Lufthansas svenska marknadsavdelning.

Trots att Klaus-Heidis tyska fortfarande är aningen knackig, så gick presentationen bra, meddelar DDB.

Det tyska priset för online-kommunikation hölls för fjärde gången. Tävlingen hedrar framstående projekt, professionell kampanjplanering och framåtblickande strategier för digital kommunikation.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

DDBKlaus HeidiLufthansa

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.