Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 28 Maj 2014, 08:01
Klaus-Heidi, till vänster, med bland annat Berlins borgmästare Klaus Wowereit.
24-årige Michael Andersson från Fjugesta utanför Örebro anmälde sig till DDB:s Lufthansa-kampanj och vann genom namnbytet till Klaus-Heidi ett nytt liv i Berlin. Nu har kampanjen belönats i Tyskland.
På galan i Berlin för bästa online-kommunikation, något av Tysklands Guldägget, vann DDB:s Lufthansa-kampanj Klaus-Heidi två guld i kategorierna "Företagsreklam" och "Bästa online-kampanj.
Kampanjen presenterades live för juryn tidigare under dagen av Klaus-Heidi själv, ihop med Lufthansas svenska marknadsavdelning.
Trots att Klaus-Heidis tyska fortfarande är aningen knackig, så gick presentationen bra, meddelar DDB.
Det tyska priset för online-kommunikation hölls för fjärde gången. Tävlingen hedrar framstående projekt, professionell kampanjplanering och framåtblickande strategier för digital kommunikation.
Magnus Helander