Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag26.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Undersökning: Fler betalar för tv på nätet

Publicerad: 7 Februari 2013, 08:13

Mediavisions mätning.

Fler och fler betalar för att streama tv på nätet. Det visar Mediavisions nya rapport. 350 000 svenska hushåll hade i januari 2013 någon form av abonnemang eller prenumeration på en streamingtjänst.


Ämnen i artikeln:

FilmnetHBO NordicNetflixMediavision

I höstas översköljdes de svenska konsumenterna av olika betaltjänster för streaming på nätet. Det var Netflix, HBO och Filmnet som gick i spetsen, och alla kom med olika typer av introduktionserbjudanden. Mediavision har tittat på januari månad, då många av dessa erbjudanden har löpt ut.

De konstaterar att det fortfarande är många som har "prova på-abonnemang", men att utvecklingen pekar mot att andelen kunder som betalar faktiskt ökar.  – De första resultaten från 2013 tyder på att många konsumenter behåller sina abonnemang även när gratisperioden är slut och övergår i betal-abonnemang, säger Ingrid Salomonsson, projektledare och analytiker på Mediavision i ett pressmeddelande.

Om Mediavisions analys
Mediavision är ett oberoende konsult- och analysföretag, inriktat på analys och strategi för det digitala medielandskapet. Mediavision har under en längre tid följt ändrade medievanor hos den svenska allmänheten 15-74 år. Varje månad intervjuas 1 000 slumpmässigt utvalda personer mellan 15-74 år via webb.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.